Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DolphinusXXL

Mám pocit, že ....

... většina lidí si myslí něco jiného http://www.csfd.cz/film/241254-agora/ . A i jiná Vaše tvrzení jsou buď přímo nesmyslná, nebo by se o nich dalo hodně polemizovat, ale uznávám, že to už je záležitost vkusu.

0/0
14.2.2011 18:26

Rodnok

Re: Mám pocit, že ....

měl jsem pocit, že autorovi šlo spíše o historickou přesnost, než o nadšené hýkání pseudointelektuálů nad filmem, který se jim zřejmě strefuje do vkusu, takže co si myslí většina z nich je celkem nezajímavé.

relevantnější odkaz:

http://www.imdb.com/title/tt1186830/goofs

0/0
14.2.2011 18:47

DolphinusXXL

Re: Mám pocit, že ....

Tak to jste mě pobavil :-)  že by se tam vyskytovali jen pseudointelektuálové ??? No hodnocení na csfd je všeobecné bráno jako objektivní a respektované, protože tam hlasuje široké spektrum publika. A jinak nechápu jak autor může kritizovat nějakou historickou nepřesnost, která se objevuje více či méně v naprosté většině historických filmů, i v těch ze sedmdesátých let, když sám zkresluje fakta o klesající návštěvnosti.

0/0
15.2.2011 14:45

Rodnok

Re: Mám pocit, že ....

Kým bráno jako respektované? .:-) Ono si stačí přečíst ta slovní hodnocení... Na tom je vidět, že zhlédnout a ohodnotit to požadované minimum snad 200 nebo kolika filmů na člověku zanechá psychické stopy. Mi je to jedno, filmy už prakticky nesleduju. Lepší jsou kvalitní seriály, ale tam je zas problém, že pitomci hodnotí po pár dílech, takže CSFD k nalezení kvalitních fakt nepomůže.

Jak zkreslil fakta o klesající návštěvnosti? Chodí snad více diváků než v 70. letech? Asi ne. A nic jiného v článku nevidím. Nějaký "rekord za posledních 10 let" je v tomhle směru nezajímavý

0/0
15.2.2011 15:29

DolphinusXXL

Re: Mám pocit, že ....

Tím, že zcela pominul fakt, že návštěvnost kin klesá už zhruba někdy od poloviny minulého století. Podle jeho logiky by tedy měla být kinematografie sedmdesátých let o dost slabší, než kinematografie let padesátých. Ty důvody jsou prostě někde jinde.

0/0
16.2.2011 19:36

Hynek Vilém Jarmila reloaded

přesně tak, multiplexy nasazují průjmové kusy

Několikrát se mi stalo, že nych šel do kina, ale prostě jsem si z nabídky multiplexu nevybral. Problém nejsou ty 200 káčé za lístek, ale fakt, že z nabídky bych si nevybral ani jeden snímek, který bych shlédl i třeba zadarmo. Romantická komedie, tři kreslený nesmysly, nějaké scifi střílečka atd., vše ve slabomyslných schematech Hollywoodu. Kde jsou evropské filmy? Multiplexy jsou ve vleku marketingu americké produkce, nejsem na to zvědavý. A to opravdu nejsem artový fanda, spíš většinový divák. RvRvRv

0/0
14.2.2011 18:25

hendrixx

Nezlobte se, ale jste trochu mimo

Píšete o klesající zájmu o kina, přitom vloni kina zaznamenala nejvyšší návštěvnost po deseti letech a nejvyšší tržby v historii vůbec! Taky jsme tu zase po čase měli český film s víc než milionem diváků, který nebyl úplně debilní. Nejspíš je u vás přání otcem myšlenky, protože nenacházíte filmy, které by odpovídaly vašemu staromilskému sedmdesátkovému vkusu. Z těch víc než dvouset filmů, které vloni prošly kinama, vytrhujete dva ty zcela bezvýznamné (Souboj titánů, Agora) a na nich se pokoušíte dokazovat platnost svých tezí. Dobrých filmů pro děcka byla také dost - (Toy Story, Megamysl, Já, padouch) a pokud vám americké animáky nekonvenují, Zdeněk Troška už vám veze zase jednu milou hezkou českou pohádečku od srdce, vy zapšklý bubáku.

0/0
14.2.2011 17:38

wolowizard

Příliš vysoké vstupné

150,- Kč mě sice nikterak nezabije, ale za běžný film v multikině to prostě odmítám vydat, protože mám pocit, že je to až moc velká drzost. Proto radši chodím do malého městského kina, vstupné 90,- Kč a dávají tam filmy, které jsou poněkud na úrovni = nepotkám tam bandu puberťáků, co se ještě nenaučili chovat.

0/0
14.2.2011 17:33

Lesní sběř

Pochopitelně...

...že v sedmdesátých letech se chodilo víc do kina. Jednak ta kina byla pomalu na každém rohu a jednak vstupné bylo spíše symbolické. Zkuste dneska říct dítěti "Na, tu máš bůra a běž do kina." ;-)

0/0
14.2.2011 17:13

misticjoe

DivX? Bejvávalo...

Určitý úpadek návštěvnosti kin mohl způsobovat nástup DivX někdy v roce 2001, kdy prostě bylo úžasné ždímat procesor Durona na 700Mhz (ale i na slabších se dalo bez problémů) s DIV3 a čučet na film na monitoru, ale i to postupem času ztratilo své kouzlo a dívat se na 40" LCD na lowres je o oči, HDripy zase často vypadají jak mexická telenovela, která jde přímo z laciné digitální kamery přímo do distribuce a na nějaký post processing není čas (uznávám, někdo má takový obraz rád), což působí dost rušivě.

Narozdíl od autora mám dojem, že výrazná klesající tendence kvality filmů je až v posledních šesti-sedmi letech. Filmů, které opravdu stojí za to se objeví pomálo - tak tři, čtyři kousky do roka. A minimálně půlka, když už ne všechny, se k nám do distribuce stejně nedostane, nebo hodně pozdě.

0/0
14.2.2011 16:39

Mat_Hawk

ono je to asi souhra víc faktorů

lidé mají víc možností. Oproti sedmdesátým létům - vemte si, kolik filmů bylo od té doby natočeno, kolik je televizních programů, na kterých ty filmy běží. Nebyly telenovely, nebylo tolik přenosů sportovních utkání. Lidé mají dvdčka doma, můžou si pustit co chtějí a kdy chtějí a v dobré kvalitě a v pohodlí domova - nemusí nikam chodit - když jsou unavení, tak to vypnou a přesunou se vedle do pelechu.  Jsou rodiny, a není jich zrovna málo, pro které je 150 Kč za lístek příliš moc na to, aby chodili do kina na kdejakou blbost jen tak zabít čas. Kino je fajn, ale nijak bych ho neglorifikovala. Je to jen jeden ze způsobí, jak do sebe nasoukat nějaké audiovizuální dílo, kus zábavního průmyslu. Jestli v horizontu třiceti let přežije jako masovka nebo se z něj stane okrajová záležitost pro nadšence, to ukáže poptávka ruku v ruce s dostupnou technikou.

0/0
14.2.2011 16:23

Nick99

Tak nevím

Po přečtení vašeho článku by mě vážně zajímalo, jaký film tedy považujete za dobrý a "vhodný pro vaší věkovou skupinu" .. ??

0/0
14.2.2011 16:22

Glock Mark XIII

Někde jsem četl, že za to může i fakt,

... že dříve těch filmů bylo jaksi méně. Kolik filmů má premiéru v USA v 1 týdnu? 10? 20? "Není to trochu MOC, Antone Pavloviči?" :-P

0/0
14.2.2011 16:00

petrpetrpetrpetr

Re: Někde jsem četl, že za to může i fakt,

Dříve bylo v kinech filmů daleko víc. Dnes se jich sice točí více, ale do široké distribuce se nedostanou. Do české distribuce se navíc dostane ještě menší procento. Průměrně jde do široké distribuce v českých kinech kolem 20ti filmů měsíčně z čehož je tak 15 amerických studiových. A ani v USA nemá v široké distribuci premiéru 20 filmů. Je spousta lokálních premiér nezávislých filmů v pár kinech, ale z těch se málokkterý dostane do široké distribuce. Dříve, když ještě nebyla televize tak rozšířená, tak chodilo do kin mnohem víc filmů (v USA)

0/0
14.2.2011 16:40

petrpetrpetrpetr

Re: Někde jsem četl, že za to může i fakt,

Např v únoru jde do široké distribuce v USA 20 filmů. Z nich se tak těch 10-15 dostane k nám

0/0
14.2.2011 16:45

Joye se vrátil

Na nějaký kino kašlu, ani filmy nestahuju

není čas ani chuť, prostě si počkám, dřív či později to stejně uvidím v televizi....

0/0
14.2.2011 15:45

HrubesaMares

Autor jeste nezminil

ze v kine musi normalne vychovany clovek snest prvnipulhodinu otravnych reklam, upoutavek, apelu na nekradeni filmu, opet reklam, dalsich upoutavek nez se konecne docka kyzeneho zazitku...

0/0
14.2.2011 15:43

zatelefonovat Iljovi Hurníkovi

Re: Autor jeste nezminil

;-DR^

0/0
14.2.2011 15:44

Joye se vrátil

Re: Autor jeste nezminil

a to si tam za ty prachy ani nemůžu zakouřit, takže nějaký kino mě naprosto nezajímá.

0/0
14.2.2011 15:48

komentator-1

Re: Autor jeste nezminil

hřebíček na hlavičku! Dívat se za peníze na reklamu, tomu říkám teprve správný nářez!

0/0
17.2.2011 16:13

doublejay

Já bych i do kina šel (a chodím)

ale než se rozhoupu, tak už to nedávaj a na DVD to ještě není.....

0/0
14.2.2011 15:29

oldiess

Re: Já bych i do kina šel (a chodím)

To je fakt, chtěli jsme na Crazy heart a hned to bylo pryč

0/0
14.2.2011 15:47

sarumánek

vedle jak ta jedle

Samozřejmě, že největší vliv na návštěvnost kin MÁ možnost vidět je doma zadarmo + vysoké vstupné. Kolik rodin raději dá cca 500-700 korun za lístky do multikina, když může totéž vidět v super kvalitě doma na plazmě zcela zdarma? Pouze u velkovýpravných spektáklů nabízejících "pastvu pro oči" i uši se vyplatí jednou za čas ty peníze obětovat (Avatar, Pán Prstenů apod.). Pokud jde o úvahu "točí se málo dobrých filmů", ta je poměrně humorná. Autor si plete vlastní vkus s dokazatelnými čísly o návštěvnosti a výdělku. Nikdy filmy nevydělávaly tolik jako v posledním desetiletí a nechodilo na ně tolik diváků. Zkuste se raději podívat na desítku letošních kandidátů na Oscara než začnete něco plkat o nedostatku kvalitních filmů pro publikum nad 30 let. King´s Speech, který toho Oscara nakonec asi získá je snad pro puberťáky? Nicméně i tady vycházejí studia z čísel, která jim jasně říkají, že filmy, které nazaujmou mladého diváka budou mít slabší návštěvnost - mladí holt chodí do kina nejvíce.

0/0
14.2.2011 15:24

HrubesaMares

Re: vedle jak ta jedle

Cisla jsou jedna vec, kvalita druha - obvykle nesouvisejici. Presne jak pisete - studia holt dneska cili na teenagery, kteri si jeste na kvalitu tolik nepotrpi. Ja do kina chodi opravdu vyjimecne, protoze proste neni na co. Holt nemam teenagersky vkus.

0/0
14.2.2011 15:40

rebe-reb

Cca před pěti léty byla ve filmu scéna,

kde hlavní hrdina drží za ruku hlavní hrdinku, utíkají po letištní ploše před helikoptérou, ze které na ně bylo stříleno z těžkého kulometu. Utekli!

Stejně, jako já z kina.

0/0
14.2.2011 15:18

koga

Chodím, ale málo

tak jednou za měsíc, v lepším případě. Vysoká cena, za kvalitu ji dám, ale ne v multikině. Ve většině sálu např. na Zličíně tam odporně vzadu vrčí promítačka a co nejvíce vzadu sedět musím. Většina filmů, a to i dobrých není dabována. To by obecně nevadilo, ale sálky jsu malé, i když sedím vzadu, ne vždy obsáhnu celé titulky, takže z poloviny děje mám prd a utahané oči. Dnešní angličtině, přiznejme si, už moc rozumět není. Takže multikina, ty pračky na "zábavu", adije, i s vašimi předraženými Colami a popcorny pro pubescenty

0/0
14.2.2011 15:05

Vedoucí kolotočář

Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Kvalita je fantasticka na LCD televizi, kino ztraci vyznam (ne ze by ho nekdy melo). Kino je rizikova investice. Vetsinou vas nekdo obtezuje a rusi. Mladi lide se hihnaji, prohlizeji si facebooky na mobilech pri promitani filmu, vlastne ani nevim, proc do kina lezou. Naposledy jsem byl v kine na Avatarovi, proste slatanina, ale kazdy mi rikal, musis na to jit, je to bomba. Zazitek mne docela vylecil z umyslu navstivit kino kdykoliv v budoucnu. Behem produkce spousta kecu lidi okolo v sale, susteni pytliku s nejakym zradlem co si uhrovati mladici pritahli z buface, krupky, uchichtavani, dve mladicke divenky v rade prede mnou neustale hykaly pri sebemensim duvodu pri sledovani filmu, smrad (ti mladi lide se snad vubec nemyjou od doby, co prisel Facebook na svet...). Takze Avatara jsem si potom jeste doma sosnul z netu, X264 DXVA ripanek, kvalita, posusnanicko na 50" televizi, co mame doma. Jinak kino by bylo super, kdyby do nej chodili lidi a ne zvirata.

0/0
14.2.2011 14:48

piErcE

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

proboha to je ale kravina.. sebelepsi rip se sebelepsim zvukem nenahradi prozitek z kina.

jasne, ripy stahuju taky, ale do kina chodim porad, protoze kino je kino , a domaci kino, i kdyz s repro 10+56 to proste nenahradi.

takze ucel to splnilo, pochlubil ses, ze mas doma 50" LCD (tedy, ze ho maji rodice), ale to je tak asi jedina informacni hodnota.

0/0
14.2.2011 14:55

Vedoucí kolotočář

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Ale prosim vas, vite moc dobre, ze to neni pravda. Kino je o velkoplosnem prozitku. Ale kdyz vas audience okolo rusi, tak proste ten zazitek z filmu je nula. Ja chapu, ze u vas na vesnici chodi do kina tri a pul cloveka na premieru, ale v Praze proste se tomu nevyhnete. Vezmete si, ze prvnich 20 minut filmu nemate z filmu nic, protoze film se teprve rozjizdi a mladez proste resi mobily, pytliky se zradlem, prusery ze skoly, tehotenstvi a profily na facebooku. K tomu zapach, vstavani lidi a odchazeni a prichazeni behem promitani, nadavky, chichotani, zivani... Ne, dekuji, o kina jiz nemam zajem! ;-O

0/0
14.2.2011 15:02

rebe-reb

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Já myslím, že pán ten "požitek" popsal naprosto přesně! Ještě bych dodal hysterické výkřiky 16tiletých. Jinak - stejné zkušenosti.

A co se týká 50´´ obrazovky, k tomu slušný přehrávač zvuku a Matroška - kam se hrabe kino. (Manželku, která pořád ruší nemám..)

0/0
14.2.2011 15:22

sarumánek

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Já naopak s autorem souhlasím, koncentovat se na film mezi rozsvícenými displeji mobilů, kecajícími puberťáky a šustěním pytlíků je dost náročné také pro mne. :-)

0/0
14.2.2011 15:27

sasena

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Ono je to těžký, když sám nemáš tušení, na co do kina jít a necháš se ukecat na momentálně populární hit. Zážitek z kina se opravdu nedá srovnat se sledování filmu na sebevětším monitoru. Pokud ale sleduješ filmy typu Kameňák, tak je asi jedno, na čem je sjíždíš.

0/0
14.2.2011 14:59

Vedoucí kolotočář

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Ve statech jsem chodil v Chicagu do multiplexu kazdy tyden. Behem promitani klid jako v hrobe, u dveri dole ochranka, ktera nevpoustela lidi ve spinavem obleceni, zapachajici, pod vlivem drog ci alkoholu, za pouziti telefonu a rozsviceni displeje se vyvadi ze salu. V salu 800 mladych lidi, belochu, cernochu, hispancu ale prozitek z filmu parada a klid jako v hrobe, s vyjimkou shocking scen a lekacek. Proc to nejde i v Cesku?

0/0
14.2.2011 15:07

sasena

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Nemám žádnou takhle negativní zkušenost, ale asi to bude výběrem filmů..

0/0
14.2.2011 15:22

sarumánek

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Proč se "nedá srovnat"? Absolutně to nechápu a hlavně - vím zcela přesně, že u mne se rozhodně srovnat dá. Dokonce ho mám doma mnohdy silnější. 

0/0
14.2.2011 15:29

jorbl2

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Mluvíte mi z duše, souhlasím až na to, jestli může 50" nahradit kino - to je úlet.

0/0
14.2.2011 15:08

Vedoucí kolotočář

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Ne nahradit, ale alespon umoznit shlednuti ve vetsim nez kapesnim formatu na televizoru Merkur... :-) Zazitek z kina je o prozitku, ale k cemu je vam velke platno a satelitni ozvuceni salu, kdyz okolni audience vam zrujnuje zazitek? Proto jsem si do rodiny poridil 50" home theater sestavu, cimz si tak trochu to kino vynahrazuji, i kdyz to nikdy nebude jako v kine (bohuzel / zaplatpanbuh)... :-/

0/0
14.2.2011 15:14

jorbl2

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Jasně. Neuvažoval jste o projektoru?

0/0
14.2.2011 15:28

koutlosh

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Projektor s 1080p vyjda pořád dráž než ta televize a je náročnější na nutnost mít plátnu a promítat na něj. Televize je fční celek sama o sobě.

0/0
14.2.2011 15:59

jorbl2

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Ale kdepak.

A televize sice fční celek sama o sobě, ale má v lepším případě poloviční obraz než projektor.

0/0
14.2.2011 23:58

zatelefonovat Iljovi Hurníkovi

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Absolutní souhlas R^R^R^

Naposled jsem byl v kině na pánovi prstenů a NEVERMORE!

Jedině, že bych v tom  kině byl sám.

Neustále se tam někdo bavil, telefonoval, komentoval dění na plátně a žral (bože, to už jsou lidi takoví výkrmní vepři, že nevydrží ani v kině bez jídla?)

No katastrofa Rv

0/0
14.2.2011 15:34

oldiess

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

ten Poe je zfilmovanej? To jsem netušil, na Havrana bych teda šel;-D

0/0
14.2.2011 15:50

zatelefonovat Iljovi Hurníkovi

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Dobrý :-) 

0/0
14.2.2011 16:05

oldiess

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

prostě mi to nedalo:-)

0/0
14.2.2011 16:46

Glock Mark XIII

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Nestrašte. ;-)

0/0
14.2.2011 16:06

oldiess

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

:-)

0/0
14.2.2011 16:46

Glock Mark XIII

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Jo, to samé - Pán prstenů (3. díl) v multiplexu na Zličíně - seděl jsem za bidlem s dlouhými mastnými vlasy, za námi někdo mlaskal při požívání popcornu, ....

0/0
14.2.2011 16:05

apoc9

Re: Ani ne tak Divxy jako X264 ripy 1080p...

Navíc lze vypnout titulky.

0/0
16.2.2011 11:20

dampfer

Zdá se

že by bylo velmi rozumné podporu vzniku slovensko-českých filmů snížit na polovinu, podezírám tvůrce českých limonád, že jediným důvodem natáčení jsou horentní platy, nic jiného. Jsou to jenom dlouhé reklamy.

0/0
14.2.2011 14:48

HrubesaMares

Re: Zdá se

Souhlas. U 3/4 ceskych filmu posledni doby by se nestalo vubec nic, kdyby nevznikly Rv

0/0
14.2.2011 15:45



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.