Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CART09

Dobrý byznys

Ale proč by někdo rušil tak skvělý byznys, kterým je vybírání výpalného (promiňte, autorských poplatků)?

Státem posvěcená další daň, plynoucí do soukromých rukou, vždyť to je naprosto ideální zločin, kam se hrabou nějaké překroucené státní zakázky na dálnice...

0/0
10.10.2009 11:05

nyny.

no já teda bych stahovala asi tři neděle

neb mám jen mobilní internet hihi.Ale máte pravdu,že tyto reklamy na legálních DVD jsou kapku protismyslné. J8 je nevnímám, neb si v té době většinou vařím smrtelný. Mně nejvíc vadí sáhadlouhé reklamy, které nejdou vypnout nebo přeskočit. Ještě tak, když to člověk pouští poprvé, lze z toho vzít i nějakou informaci, alejinak děs běs, propti tomu jsou antipirátští moulové pošuš hihi

0/0
8.10.2009 16:43

kuba78

a proc to delate?

proc kupujete "legalni" predrazene DVD, kdyz stahovani te same kvality z netu je taktez legalni, bez otravnych reklam, notabene ho mate predplacene ve vypalnem ktere ze zakona platite za kazde medium, soukrome organizaci s nepruhlednym ucetnictvim, na zaklade tak trochu protiustavni presumpce viny.

dokud tu budou pusobit takove organizace a labely budou jak tupci trvat na obchodnim modelu z pocatku 19 stoleti, ucet na rapidshare a rychly net je jasna volba. a stahovat film 200 hodin? haha, s dobrou pevnou linkou se da cely DVD image protahnout nez se vam uvari kava..

0/0
8.10.2009 8:33

Condomer

nenažranost

Když si vemu kolik lidí je dneska ochotno platit poplatky rapidshare a podobným, tak mi naprosto není jasné, proč producenti neumí film prodat stejným způsobem, teda je mi jasné, takhle se tím živí 100x více lidí.

0/0
7.10.2009 16:37

egi

Re: nenažranost

Ano, to je pořád dokola celý ten problém.

Producenti a distributoři pořád brečí, že ceny jsou tak vysoké, protože lidé si to stahují a nekupují. Vědátoři při jakémsi výzkumu (neptejte se kde, nepamatuji se) došli k tomu, co normálního člověka napadne selským rozumem - jde o pravý opak: lidé stahují, protože je to tak drahé.

DVD s novým filmem za 500-800 si koupí jeden, deset okopíruje nebo stáhne. U filmu za 50 nebo (to už s přimhouřeným okem a se skřípěním zubů) 100 Kč většině nestojí za to se stahováním se otravovat, naopak si to koupí a jsou rádi, že mají originál v krabičce, s potiskem a se zárukou (na médium, ne na kvalitu filmu pochopitelně).

Ty zatvrzelé notorické stahovače, kteří "sosají" z principu, to pochopitelně neodradí. Ale vysvětlujte to producentům.

0/0
7.10.2009 16:57

egi

Mongolové

Ano, jak už tu kdosi zmiňoval, holčička s "daunloudem" bude asi ta stejná prasečina, co bývá ke shlédnutí v kinech.

Nestačí, že z nemalého vstupného přispíváte na "fond české kinematografie" (která vyprodukovala cca 6 snesitelných filmů za 20 let), že vám hňup za hlavou chroupá praženou kukuřici a že tam jak tupani musíte půl hodiny sledovat nablblé reklamy (kolik by to stálo bez nich? kdyby se to celé oprostilo od tohohle balastu, asi bych si i připlatil), ale ještě tohohle trochu ...

Zaplatíte, překousnete všechny útrapy biografem způsobené - a pak se dozvíte, že stahování rovná se krádež rovná se trestné (jakkoli to není pravda). A sledovat to musíte, nevyhnete se tomu. Hnus.

Pravda, naposled jsem zkoušel vyprovokovat aspoň potlesk. Nikdo se nepřidal. Ale aspoň se lidi zasmáli.

0/0
7.10.2009 16:01

jiand38

Cena...

Docela by mě zajímalo, jaká je výše poplatku za 50,-Kč DVD a kolik platím za nákup prázdného DVD...

0/0
7.10.2009 15:23

Edmund Černá Zmije

DVD kupuju i přepaluju

Bohužel kupovaná DVD mají pro mě často nižší užitnou hodnotu než přepalovaná a to je věc, nad kterou by se měli vydavatelé DVD zamyslet. 8-o

Kupovaná DVD jsou totiž obvykle plná reklam, které si při přepalování člověk odstraní. A občas jsou kupovaná DVD nebo CD prostě vadná. Když vytvořím vadné DVD při přepalování, tak ho zahodím. Když přinesu domů film, který v půlce přejde na 5 minut z dabingu do angličtiny a pak zase zpět, tak mám prostě smůlu. ;-(

0/0
7.10.2009 14:47

KOLDAK

Největším zlodějem je bohužel

tzv. "Protipirátská unie" sama.

0/0
7.10.2009 14:30

chudacek.blbecek

Re: Největším zlodějem je bohužel

A je správné krást od zloděje? (odpověď: "je, každý chce být jako Robin Hood":-))

0/0
7.10.2009 14:32

KOLDAK

Re: Největším zlodějem je bohužel

Mně to nezajímá, jestli někdo od zloděje krade. Tím není menší šmejd. Já od něj nekradu, jen jsem soustavně okrádán. A ještě jsem označován za potenciálního zloděje a neustále musím dokazovat, že jím nejsem. Podobně zhovadilou presumpci viny do západního práva zavedl snad už jen antidiskriminační zákon.

0/0
7.10.2009 14:41

chudacek.blbecek

Re: Největším zlodějem je bohužel

Ale to já přece vím. Nikomu se nelíbí, když se dozví, jak ho OSA odrbává. Tak to radši lidi nevědí a argumentují tím, že kabelku byste neukradli.

0/0
7.10.2009 14:46

zdeseny obcan

Zde k prohlednuti

Nemuzu uverit ze sem tu protipiratskou reklamu jeste nikdo nedal:

http://www.youtube.com/watch?v=UHFXIzcyuus

0/0
7.10.2009 14:27

erben3

Re: Zde k prohlednuti

;-DR^

0/0
7.10.2009 14:53

Condomer

Re: Zde k prohlednuti

no, řekl bych, že to autor nepochopil, tohle je parodie na protipirátské reklamy a máte ji za odměnu, že pirát nejste, bo jste si DVD koupili

0/0
7.10.2009 16:34

solstice

Autor si plete skutečnost a domněnky

Nevím, jestli jsou smutnější ty trailery nebo autorův halucinogenní text.

"Trance metalová skupina" je osvěžující termín. Žádnou holčičku "na konec traileru s lidmi jdoucími po ulici" nevidíme, protože to je jiný trailer. Autorův zuřivý boj za kvalitu nelegálně prodávaných DVD je dojemný, akorát trochu pozapomněl, že se docela často prodávají CAMy (např. Simpsonovi ve filmu). Že viděl prodej nelegálních DVD naposledy před 10 lety, to je moc príma, ovšem skutečnost, že mu to neprodávají před vchodem do domu, ještě neznamená, že se to neděje ani nikde jinde (bleší trh na Kolbence anyone?) - nemluvě o tom, kolik pomatenců ještě stále inzeruje a pálí za peníze. Ad řecký dabing a švédské titulky - autor patrně nikdy neslyšel o R5 releasech s ruskými titulky natvrdo v obraze..?

Ve výsledku lze souhlasit tak maximálně se samotným jádrem článku, tj. tím, že protipirátské trailery na začátku DVD jsou otravné. Zbytek už je jen žvanění a snaha poučovat ostatní na základě nepodložených domněnek.

0/0
7.10.2009 14:12

spalovac

Re: Autor si plete skutečnost a domněnky

Autor psal zřejmě o tom co dělá 99% "pirátů", ne o tom že nějaký trotl koupí na blešáku camrip. Hard titulky bývají v camech i dvd ripech, ale kdo takový rip stahuje?

0/0
7.10.2009 14:22

kuba78

Re: Autor si plete skutečnost a domněnky

ale nikdo te nenuti videt film dve minuty pote co bezel v kine, v CAMu nebo ohyzdne R5. ja mam casu dost, pockam si dycky na BR rip v HD. a do kina jdu opravdu jen kdyz to stoji za to, letos tak dvakrat.

0/0
8.10.2009 8:36

spalovac

Hezký článek.

Navíc proč bych dnes stahoval zastaralé DVD (mpeg2) když si můžu stáhnou DivX (mpeg4), případně BRRip u nichž je poměr velikosti a kvality úplně jinde. Lidé ze všelijakých protipiratských unií jsou jen neschopní vyžírkové bez jediné špetky znalostí v oboru, kterým tečou peníze z koupi každého prázdného DVD, tiskáren apod., což je skutečná legalizovaná zlodějina.

0/0
7.10.2009 14:09

solstice

Re: Hezký článek.

Asi vás zklamu, ale lidem z protipirátských unií žádné peníze z autorských poplatků netečou... ale rád se nechám přesvědčit o opaku, samozřejmě. A o těch nulových znalostech v oboru bych si taky něco poslechl - zdá se, že máte všechny ty vyžírky dobře podchycené, tak nám o nich něco pikantního napište, ať si taky pošmákneme!

0/0
7.10.2009 14:20

spalovac

Re: Hezký článek.

To že o tom nevíte neznamená že je neplatíte. Přečtěte si článek. Něco pikantního? Například tu ochranu proti kopírování za 50 milionů dolarů, která se obešla tím že si při vložení DVD zmáčknul shift (zrušit autostart) :-)

0/0
7.10.2009 14:27

solstice

Re: Hezký článek.

Zkuste si tu větu přečíst ještě jednou, třeba pochopíte její smysl: "Asi vás zklamu, ale lidem z protipirátských unií žádné peníze z autorských poplatků netečou..."

Ale možná po vás žádám příliš mnoho, když chci, abyste pochopil rozdíl mezi protipirátskou unií a kolektivním správcem práv. Asi to s vašimi znalostmi v oboru taky nebude tak žhavé :)

0/0
7.10.2009 14:36

spalovac

Re: Hezký článek.

Ano nejsem právník, pokud bazírujete na slovíčkaření, tak si to užijte. Všichni, včetně vás, jistě pochopili že je míněn OSA.

0/0
7.10.2009 14:42

solstice

Re: Hezký článek.

A co má OSA společného s filmy? Z jakého důvodu ji v kontextu této diskuse zmiňujete?

0/0
7.10.2009 14:52

spalovac

Re: Hezký článek.

Člověče, nespadl jste odněkud shůry? :-) OSA platíme polatek z mnoha typů prázdných médií. Proto zmiňuji OSA a proto v kontextu této diskuze.

0/0
7.10.2009 15:21

p555

Re: Hezký článek.

Vazeny, pochopte konecne: Protipiratska unie neni OSA... To jsou dva rozlicne spolky!

0/0
7.10.2009 15:13

spalovac

Re: Hezký článek.

Ano omlouvám se od začátku jsem myslel OSA. Mé označení protipirátská unie bylo přeneseným a možná matoucím :-)

0/0
7.10.2009 15:15

spalovac

Re: Hezký článek.

proto jsem také psal v množném čísle "lidé ze všelijakých protipirátských unií"

0/0
7.10.2009 15:28

Kush

Re: Hezký článek.

Nechci řešit legálnost, či nelegálnost stahování, ať je to SW nebo film/muzika, nicméně třeba BSA mi připadá jako protipirátská unie (sponzoři poněkud přispívají) a mě osobně třeba vadí, když mám platit nějaký AP za pevný disk nebo medium, nicméně si myslím že je na jedné straně chyba v právním povědomí lidí, na druhé legislativa, která zvýhodňuje určitou skupinu. Ale o tom proběhlo mnoho diskusí a nic z toho nevzešlo (zatím), což je škoda. Nicméně jsem dal karmu.

0/0
7.10.2009 14:31

chudacek.blbecek

Re: Hezký článek.

Ono z toho asi ani nic nevzejde, když má někdo dost oleje a ví přesně, kde podmazat.

0/0
7.10.2009 14:34

Kush

Re: Hezký článek.

Podle mě je to postavené poněkud na hlavu, společnosti, které brečí, že jim unikají peníze, tak by se možná mohly porozhlédnout po jiných tržních možnostech a nedělat v podstatě z každého člověka piráta, chyba je na straně těch společností a taky ten olejíček hraje svoji roli.

0/0
7.10.2009 14:43

chudacek.blbecek

Re: Hezký článek.

To je jako s našimi mlékaři. Místo aby prodávali mléko v mlékomatech, radši brečí po vyšších dotacích. Ono totiž brečet a natahovat ruku je snazší, než něco dělat.

0/0
7.10.2009 14:47

Kush

Re: Hezký článek.

Rozdíl je v tom, že ti mlékaři mají poněkud horší podmínky (přece jenom zemědělské dotace EU v ČR nejsou až tak velké, jako třeba ve Francii - doufám že se nepletu) a také ti mlékaři vytvářejí nějakou hodnotu, což se v případě organizací, jako je třeba OSA, nedá příliš srovnávat. Ona přidaná hodnota je bohužel v mnoha případech (to je jen můj názor) poněkud pokřivená.

0/0
7.10.2009 14:55

KOLDAK

Tak to by mě zajímalo, kam ty miliardy

nakumulované z každého prodaného čistého datového média či zařízení, schopného kopírovat data tečou. Krádež zůstane krádeží, i kdyby ji posvětilo deset křivých zákonů..

0/0
7.10.2009 14:37

chudacek.blbecek

Re: Tak to by mě zajímalo, kam ty miliardy

Krádež je krádež jen proto, že to říká zákon.

0/0
7.10.2009 14:49

KOLDAK

Re: Tak to by mě zajímalo, kam ty miliardy

Máme na mysli každý něco jiného:-)) Já myslím nucené odvádění výpalného jedincům, kteří jsou dost ekonomicky (není divu) silní na to, aby mohli motivovat zákodonárce k paskvilům typu autorského zákona.

0/0
7.10.2009 14:55

p555

Re: Hezký článek.

btw, jeste jsem nevidel divX, ktory by mell na velke televizi stejnou kvalitu obrazu jako mpeg2... mozna tak na notebooku...

0/0
7.10.2009 15:16

spalovac

Re: Hezký článek.

Neviděl? Já ano, záleží na bitrate.

0/0
7.10.2009 15:27

Dynko

poplatky

poplatky platime z jakehokoliv CD, fotaku, tiskarny(!!!), telefonu, mp3 prehravace....zkratka ze vseho, co dokaze cokoliv reprodukovat. OSA vybira NEHORAZNE penize a pritom mnohdy ani neplati interpretum (viz pripad pana, ktery skladal hudbu k jinglum CT, bohuzel si nepamatuju jeho jmeno)

0/0
7.10.2009 14:01

Vrah

Re: poplatky

Naopak byly doby, kdy interpret, byl-li zároveň autorem (mnohá kapela) musel ose platit za provozování autorsky chráněného díla a pak možná od osy někdy dostal nějaké= peníze… Rv

0/0
7.10.2009 23:24

barker

Re: poplatky

Jednim z tech panu jsem ja a tohle nebyl problem Osy, ale Ceske Televize, kde pani, ktera to mela na starosti, psala velkou cast nasich znelek na sveho manzela...

0/0
12.10.2009 13:50

Glock každopádně bez -e

nehcci být kverulant, ale jak toto má vypadat v reálu???

".... chudák Jim sedí zdrceně s rukama v dlaních ..."

0/0
7.10.2009 13:54

chudacek.blbecek

Re: nehcci být kverulant, ale jak toto má vypadat v reálu???

piráti by si kvůli pirátským kopiím urvali ruce ;-D

0/0
7.10.2009 14:32

IDv

Kino

Mne tyto upoutávky už odrazují i od návštěvy kina. Tam platí každý a z tohoto důvodu se musí dozvědět, že krást se nemá a sledovat to pomocí stupidní "propagační" akce s hroznou kvalitou obrazu i zvuku.

0/0
7.10.2009 13:21

chudacek.blbecek

Autorská práva

To víte, žijeme ve světě, kde se autorská práva platí i za vypalovačku. To kdyby si náhodou někdo chtěl vypálit stažený film. On Bonton pořád tvrdí, jak stahování filmů snižuje návštěvnost toho kterého filmu v kině. Jenže ne každý, kdo si film stáhne, pak už na něj do kina nejde a ne každý, kdo si film nestáhne, na něj pak do kina jde. Souhlasím s tím, aby filmy (a nejen ty) byly volně ke stažení za poplatek. Která kapela to byla, Radiohead nebo Audioslave? Ti dali své nové album na web, ke stažení za libovolnou (!) cenu. Obrovský úspěch, měli to dobře vypočítané, nosičů by tolik neprodali.

0/0
7.10.2009 13:08

Glock každopádně bez -e

Re: Autorská práva

Radiohead

0/0
7.10.2009 13:55

chudacek.blbecek

Re: Autorská práva

díky :-)

0/0
7.10.2009 14:29

lipowski

Ako stahovat? NAVOD

Cez P2P. Na www.utorrent.com najdete klienta s nazvom uTorrent. Nainstalujte. Na vyhladavacoch www.isohunt.com alebo www.mininova.org najdete pozadovany obsah nachadzajuci sa v torrent subore. Kliknite na download torrent. Automaticky sa otvori P2P klient a zacne rychle stahovanie suborov. Vyberajte torrenty pri ktorych su vacsie cisla (uzivatelia zdielajuci data), download bude rychly.

Verim, ze tento navod pouzijete na zdielanie a stahovanie legalnych dat. Zelam prijemnu zabavu. :-) PS: ja osobne si SW kupujem, je fajn mat legalny software (windows, norton internet security, office a pod.) skuste aj vy, nestoju to vela R^

0/0
7.10.2009 12:53

Glock každopádně bez -e

Re: Ako stahovat? NAVOD

Člověče, to hlavní jste sem nenapsal - CO MAJÍ na tom isohunt.com HLEDAT???

"Axxo" přece. :-P

0/0
7.10.2009 13:53

lipowski

Re: Ako stahovat? NAVOD

Urcite by tam nemali hladat novy album od Madonny v CD kvalite, alebo Photoshop, Windows ci Office, ci filmy s este vacsou kvalitou ako je dvd (BlueRay) - napr. Wall E s rozlisenim 1050 px - kristalovo cisty a ostry obraz, zvuk krasny ako orchidea a mnoho dalsich veci. Ono to tam je, viete, ale je to nelegalne tak to pre Boha nestahujte!!! EU Nepatri sa to! ;-O

0/0
7.10.2009 14:10





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.